Jak úspěšně získávat mezinárodní kongresy?

Odpověď na tuto otázku dostali účastníci semináře, který proběhl 9.4. 2013 v Radisson Blu Alcron Hotelu v Praze. Celý seminář proběhl pod taktovkou Prague Convention Bureau, kteří pozvali do Prahy několik velice zajímavých řečníků z různých míst Evropy.

Seminář byl rozdělen do dvou sekcí. Úvodní sekci s názvem „První kontakt s klientem – jak efektivně oslovovat asociace“ zahájil výkonný ředitel ICCA Martin Sirk na téma „Tipy pro nejlepší obchodní strategii založené na poznatcích ICCA a zpětných vazeb od klientů“. V jeho přednášce se účastníci dozvěděli o tom, jak jsou dnes mnohdy prostředky investovány do špatných zákazníků/klientů a že úspěšní přemýšlí týmově. Velice důležité je vědět, kdy je dobré vystupovat jako jednotlivec/společnost a soutěžit s konkurencí a kdy je výhodné se svými konkurenty spolupracovat.

Následovala přednáška Malcolma MacMillana, který je kongresovým manažerem v 300 000 členné mezinárodní konfederaci porodních asistentek, pro něhož jsou důležité agentury, které tvoří nabídku „na míru“ klientovi a chápou potřeby svých zákazníků. Malcolm MacMillan mluvil o přidané hodnotě destinace, v níž kongres pořádá. Danou přidanou hodnotou je dostupnost, kterou lze chápat třemi způsoby. Jde o přístupnost destinace jako takové (letecká doprava), dostupnost po příletu do místa (veřejná doprava, důvěryhodnost taxi služby) a také finanční dostupnost doplňkových služeb (restaurace).

Se zajímavou přednáškou „Jak najít svou cestu na konkurenčním trhu“ vystoupila Francesca Manzani, která na úvod konstatovala, že v kongresovém cestovním ruchu je velmi konkurenční trh, ale je zde místo pro každého. Francesca Manzani je obchodní manažerka a ředitelka AIM Group ve Florencii a od roku 2010 také členka představenstva ICCA. Při organizování velkých kongresů vstupují do hry 4 důležité subjekty – město/země, místní convention bureau, hotely a konferenční centra. Místo (město/stát) by mělo být politicky stabilní, dostupné, bezpečné a mělo by být v mírném podnebí, aby účastníky nepřekvapila nějaká nenadálá událost. Convention Bureau zde plní funkci centrálního bodu, musí koordinovat dodavatele, být pružné, komunikativní. Od konferenčních center se vyžaduje flexibilní kapacita, jasná nabídka, stálé ceny, vyrovnané podmínky a veškerý personál by měl mít alespoň základní jazykové znalosti, což mnohdy nebývá. Na závěr však Francesca zmínila, že peníze nemohou koupit důvěru v dané místo a že každé město je jedinečné a pro pořádání kongresů jinak zajímavé.

Závěrem první sekce proběhla panelová diskuze všech přednášejících, následovaná malým coffee breakem.

Druhou sekci semináře na téma „Úspěšná strategie při kandidatuře a její uvedení do praxe“ zahájil Jan Kolář s případovou studií „Rozhodovací proces v asociaci“. Jan Kolář je více než 30 let odborníkem v oblasti kosmického výzkumu a kosmických letů a hovořil zejména o Mezinárodním astronautickém kongresu, který se připravuje vždy minimálně 3 roky dopředu. Kongresu se zúčastní až 3500 návštěvníků a v roce 2010 proběhl v Praze. Kongres probíhá každoročně, má za sebou dlouhou historii, letos se uskuteční v Bejingu, příští rok v Torontu a v roce 2015 v Jerusalemu.

Celý seminář moderovat Bruce Redor, Senior Associate pro Evropu, Střední východ a Afriku v GainingEdge – společnosti nabízející služby od destinačního managementu přes studie kongresových center, prodej a podporu při kandidaturách na kongresy a vzdělávání. Bruce Redor vystoupil také s přednáškou „Příprava vítězné kandidatury“. Společnost by měla rychle reagovat, vypracovat strategii a relevantně pokrýt kritéria poptávky ve své nabídce. A rozhodně by měla vědět kdo, kdy, kde a jak bude o vítězné kandidatuře rozhodovat a tomu také přizpůsobit svoji nabídku.

Poslední a z našeho pohledu nejzajímavější prezentaci přednesl James Rees, který je již od roku 2003 výkonným ředitelem ExCeL London a mluvil ve své případové studii o Olympijských hrách 2012 v Londýně a o tom jak může konání významné sportovní akce přinést okamžitý i dlouhodobý prospěch kongresovému průmyslu. Ukázal přestavbu východní části Londýna z poměrně chudé oblasti na centrum olympijského dění, které je i teď využíváno mimo jiné pro kulturní akce.

Po této poslední přednášce následovala krátká panelová diskuze přednášejících z druhé sekce a celý seminář zakončili účastníci obědem.

Jak úspěšně získávat mezinárodní kongresy?Jak úspěšně získávat mezinárodní kongresy?Jak úspěšně získávat mezinárodní kongresy?Jak úspěšně získávat mezinárodní kongresy?Jak úspěšně získávat mezinárodní kongresy?Jak úspěšně získávat mezinárodní kongresy?Jak úspěšně získávat mezinárodní kongresy?Jak úspěšně získávat mezinárodní kongresy?Jak úspěšně získávat mezinárodní kongresy?

Poptávky po zajištění firemních akcí

Zadejte si poptávku po realizaci vaší firemní akce, zajištění programu nebo dílčích službách - poptávka bude zaslána našim partnerským zařízením a firmám. Od těch, kteří shledají vaši poptávku jako zajímavou (termín, požadavky, atp.) poté obdržíte nabídku. Vše je službou pro Váš lepší výběr, zcela nezávaznou, kterou poskytujeme zdarma.

Chci zadat poptávku

Další články

Nezapomenutelné rendez-vous na vinicích pod Hazmburkem Nezapomenutelné rendez-vous na vinicích pod Hazmburkem
21.6.2016 | Víkend, event nebo workshop v severočeských Třebívlicích je vždy poctivé víno, jedinečný zážitek a opravdová baronka....
Udílení cen Czech Hotel Awards – Hotel roku 2016 zná své vítěze Udílení cen Czech Hotel Awards – Hotel roku 2016 zná své vítěze
21.6.2016 | Slavnostní galavečer Czech Hotel Awards – Hotel roku 2016 proběhl ve středu 25. května 2016 v divadle Le Royal v Praze. Zástupci...
Czech Event Awards 2016 - VYHLÁŠENÍ VÍTĚZŮ Czech Event Awards 2016 - VYHLÁŠENÍ VÍTĚZŮ
10.6.2016 | Porota soutěže Czech Event Awards 2016 (CEA) na základě osobních prezentací přihlašovatelů a po osobním rokování rozhodla...
Czech Event Awards 2016 - SHORTLIST Czech Event Awards 2016 - SHORTLIST
2.6.2016 | Celonárodní soutěž Czech Event Awards (CEA), která si klade za cíl vyhodnocovat nejlepší počiny v event marketingu, zveřejnila...
VYSOČINA – SKVĚLÉ MÍSTO PRO VAŠI FIREMNÍ AKCI VYSOČINA – SKVĚLÉ MÍSTO PRO VAŠI FIREMNÍ AKCI
12.5.2016 | Vysočina vyniká nejenom svým půvabem a nezaměnitelnou krásou, ale je zvláště ceněna také pro svou polohu, výbornou dopravní...
Program MICE Tripu Ústecký kraj Program MICE Tripu Ústecký kraj
11.5.2016 | Poznejte 10 míst Ústeckého kraje během 2 dnů
Veletrh MARKETING MIX  Hradec Králové  Veletrh MARKETING MIX Hradec Králové
10.5.2016 | Jde o unikátní kombinaci B2B veletrhu a konference z oblasti reklamy a marketingu. Kromě tradičních míst Praha – 15.9.2016...
Vítáme vás v eventové samoobsluze Vítáme vás v eventové samoobsluze
6.5.2016 | Z katalogového portálu FIREMNÍAKCE.cz se stává eventový konfigurátor. Uživatelé si jeho prostřednictvím budou moci objednávat...

Vybíráme z fotografií

HOTEL BABYLONLodí  po Labi nebo České Švýcarsko na elektrokole? Firemní event i zážitek v 1!10 .   TREND EVENT – „Vzhůru do nebe“ je za námiEvent Management Forum 2014Nový hotel s pivovarem v centru Ústí nad Labem Na Ještěd na golf, do Centra Babylon za zábavou...
Event PromotionEVENTEXPOVysočina Convention BureauTrendEventTasteEvent